Philip Kotler

Philip Kotler jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management przy Northwestern University. Studia magisterskie w zakresie ekonomii ukończył na Uniwersytecie w Chicago, doktorat w tej samej dziedzinie uzyskał zaś w MIT. Jest autorem książki Marketing Management wydanej przez Pearson Prentice Hall, która doczekała się kilkunastu wydań i stała się najpopularniejszym podręcznikiem do marketingu w szkołach biznesu na całym świecie. Ma ponadto w swym dorobku kilkadziesiąt innych popularnych książek oraz sto kilkadziesiąt artykułów opublikowanych w czasopismach fachowych. Jest jedynym autorem, który trzykrotnie zdobył prestiżową nagrodę Alpha Kappa Psi za artykuł roku w periodyku „Journal of Marketing”.

Profesor Kotler był pierwszym laureatem dwóch prestiżowych nagród: Distinguished Marketing Educator of the Year Award przyznawanej przez American Marketing Association oraz Philip Kotler Award for Excellence in Health Care Marketing, przyznawanej przez Academy for Health Care Services Marketing. Wśród licznych wyróżnień, jakie otrzymał, wymienić należy Sales and Marketing Executives International Marketing Educator of the Year Award, The European Association of Marketing Consultants and Trainers Marketing Excellence Award, Charles Coolidge Parlin Marketing Research Award oraz Paul D. Converse Award przyznawaną przez American Marketing Association za „wybitne osiągnięcia w dziedzinie nauki marketingu”. W niedawnym plebiscycie „Financial Times”, przeprowadzonym wśród tysiąca menedżerów wyższego szczebla zarządzania na całym świecie, profesor Kotler znalazł się na czwartym miejscu listy „najbardziej wpływowych autorów w dziedzinie biznesu” w XXI wieku.

Philip Kotler pełnił funkcję przewodniczącego College of Marketing w Institute of Management Sciences, dyrektora American Marketing Association oraz członka rady Marketing Science Institute. Świadczył usługi doradcze dla wielu ważnych amerykańskich i międzynarodowych firm w zakresie planowania, strategii i organizacji marketingowej, a także marketingu międzynarodowego. Wiele podróżował, wygłaszając wykłady w Europie, Azji i Ameryce Południowej, a także doradzał firmom i rządom wielu krajów w dziedzinie globalnych praktyk i perspektyw marketingowych.

Książki autora