Kevin Lane Keller

Kevin Lane Keller jest profesorem marketingu w katedrze E.B. Osborna na wydziale Tuck School of Business w Dartmouth College. Posiada również stopnie naukowe następujących uniwersytetów: Cornella, Carnegie-Mellon i Duke’a. W Dartmouth na kursach MBA prowadzi zajęcia z zarządzania marketingiem i strategicznego zarządzania marką oraz wykłady dla pracowników najwyższej kadry kierowniczej.

Wcześniej profesor Keller pracował na wydziale Graduate School of Business na Uniwersytecie Stanforda, gdzie pełnił również funkcję przewodniczącego grupy marketingowej. Ponadto działał na wydziałach marketingu Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley i Uniwersytetu Północnej Karoliny w Chapel Hill, był także profesorem wizytującym na Uniwesytecie Duke’a i w Australian Graduate School of Management. Ma dwuletnie doświadczenie w branży jako konsultant do spraw marketingu w Bank of America.

Ogólny obszar wiedzy profesora Kellera to planowanie i strategia marketingowa. Szczególnie interesuje się on tym, jak zrozumienie teorii i pojęć związanych z zachowaniami klientów może poprawić strategie marketingowe. Wyniki badań profesora Kellera były publikowane w trzech największych czasopismach branżowych: „Journal of Marketing”, „Journal of Marketing Research” i „Journal of Consumer Research”. Pracował również w panelu recenzentów tych trzech czasopism. Opublikował ponad 60 prac, a jego badania są często przytaczane i były wielokrotnie nagradzane.

Profesor Keller jest uznanym międzynarodowym autorytetem w dziedzinie badań nad markami, kreowaniem marki i strategicznym zarządzaniem marką. Aktywnie udziela się w branży, pracował nad wieloma różnymi projektami marketingowymi. Był konsultantem i doradcą marketingowców największych światowych marek, takich jak Accenture, American Express, Disney, Ford, Intel, Levi Strauss & Co., Procter & Gamble i SAB Miller. Dodatkowego wsparcia konsultingowego w zakresie marek dostarczał też innym czołowym firmom, takim jak Allstate, Beiersdorf (Nivea), BlueCross BlueShield, Campbell’s, Eli Lilly, ExxonMobil, General Mills, Goodyear, Kodak, Mayo Clinic, Nordstrom, Shell Oil, Starbucks, Unilever oraz Young & Rubicam. Pełnił także funkcję członka rady akademickiej w Marketing Science Institute. Jako cieszący się popularnością mówca prowadził seminaria marketingowe dla najwyższej kadry kierowniczej na różnych forach.

Profesor Keller prowadzi obecnie wiele badań koncentrujących się na strategiach budowania i mierzenia kapitału marki oraz zarządzania nim. Oprócz autorstwa Strategic Brand Management jest również (od 12 wydania) współautorem, wraz z Philipem Kotlerem, najlepiej sprzedającego się w historii podręcznika wprowadzającego do marketingu Marketing Management.

Profesor Keller jest zagorzałym fanem sportu oraz miłośnikiem muzyki i filmów. Był producentem wykonawczym jednego z największych australijskich skarbów rock and rolla – zespołu The Church, a także legend amerykańskiego power-popu – Dwighta Twilleya i Tommy’ego Keene’a. Zasiada również w zarządzie Fundacji na rzecz Autyzmu Douga Flutiego Jr.

Mieszka w Etna w stanie New Hampshire wraz z żoną Punam (która również jest profesorem marketingu na wydziale Tucka) i dwiema córkami Carolyn i Allison.

Książki autora