Biznes nowych możliwości

Robert Kozielski (autor)

Tytuł i podtytuł:     Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna – nowy paradygmat biznesu
Cena okładkowa:     59 zł
Oprawa:     twarda
Liczba stron:     212
Format:     B5
Język:     polski
Wydanie:     drugie
Data wydania:     17.01.2017
Dostępne formaty:     książka drukowana
ISBN:     978-83-63391-20-1

Opis

Książka powstała na podstawie projektu badawczego obejmującego wywiady z właścicielami, twórcami i prezesami firm, które w ostatnich dwudziestu latach odniosły spektakularny sukces. Omówiono w niej elementy nowego, efektywnego podejścia do biznesu, które odpowiada współczesnym uwarunkowaniom biznesowym. Analizie poddano kilkanaście polskich firm, z którymi autor miał okazję się zetknąć jako osoba bezpośrednio zaangażowana w zarządzanie (GK Redan SA, questus, questuspoint), jako doradca (mBank, Multibank, Tubądzin, Aflofarm, LOTOS, Stowarzyszenie Wiosna), lub jako analityk biznesowy (RMF FM, Sphinx, Dr Irena Eris, Atlas, Monnari, onet.pl, Kolporter, NK.pl). Propozycja nowego paradygmatu biznesu była także weryfikowana podczas współpracy szkoleniowo-konsultacyjnej z firmami międzynarodowymi, takimi jak Unilever, Abbott, Microsoft czy HP.


Książka Roberta Kozielskiego, choć inspirowana historią mBanku, daleko wykracza poza ten temat, przedstawiając czytelnikowi paradygmaty firmy XXI wieku. Kto nie chce pozostać w tyle, niech ją przeczyta.

Prof. dr hab. Andrzej Blikle
A. Blikle


Czterolistna koniczyna, która stanowi symbol nowego paradygmatu w biznesie, jest zarazem drogowskazem dla praktyków. Książka inspiruje do poszukiwania niekonwencjonalnych rozwiązań problemów biznesowych. Liczne przykłady nie tylko ilustrują przyjęte tezy, ale czynią jej lekturę przyjemną, a niekiedy frapującą.

Prof. dr hab. Czesław Sikorski
Uniwersytet Łódzki


Teza, że świat się zmienia, jest truizmem. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo i ja k szybko zmienia się świat biznesu. Przecież zawsze organizowano produkcję czy handel. Nic więc, zasadniczo, się nie zmieniło. Książka Roberta Kozielskiego pokazuje, że... zmieniło się niemal wszystko. Nie wiem, czy autor zdoła przekonać czytelników, że dziś sens ma jedynie „pełna, spójna koncepcja prowadzenia biznesu, w której zarządza się nie ludźmi i materiałami, ale wiedzą, rynkami i procesami”. (Ludzi trudno jest bowiem przekonać do rewolucji). Mam wszakże nadzieję, że przynajmniej zachęci ich do refleksji.

Prof. dr hab. Dariusz Doliński
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu


Książka jest źródłem nieocenionej wiedzy dla każdego ambitnego menedżera, który stara się wyjść poza utarte schematy myślenia i działania. Autor, który oprócz kariery akademickiej ma za sobą wiele doświadczeń biznesowych, prezentuje najważniejsze wyzwania biznesu przyszłości. Nowy paradygmat biznesu jest naszą rzeczywistością. Ci, którzy to zrozumieją i przyjmą jako własny sposób działania, mają szansę na sukces. Książka doskonale to ilustruje.

Sławomir Lachowski
twórca mBanku i Multibanku


Od wielu lat poszukujemy odpowiedzi na pytanie, jak odnieść sukces w biznesie. Książka Roberta Kozielskiego wpisuje się w nurt tych poszukiwań. Autor przedstawia w niej oryginalną koncepcję czterolistnej koniczyny, tworzącą nowy paradygmat biznesu. Każdy menedżer, który szuka odpowiedzi na pytanie o źródła sukcesu, powinien przeczytać tę książkę.

dr hab. Grzegorz Karasiewicz
prof. Uniwersytetu Warszawskiego

O autorze

Dr hab. Robert Kozielski pracuje jako wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim. Jest stypendystą Fundacji Fulbrighta (USA, Willamette University) oraz członkiem Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Uzyskał tytuł Chartered Marketer nadawany przez The Chartered Institute of Marketing w Londynie – największą i najstarszą na świecie instytucję szkoleniowo-konsultingową specjalizującą się w dziedzinie marketingu.

Prowadził wykłady i warsztaty szkoleniowe na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Głównej Handlowej, na studiach Executive MBA organizowanych wspólnie przez Uniwersytet Łódzki i University of Maryland (USA) oraz Executive MBA organizowanych przez Uniwersytet Warszawski wraz z University of Illinois (USA). Staże naukowe i programy badawcze realizował na uniwersytetach w Maryland (USA), Lund (Szwecja), Edynburgu (Szkocja) oraz Middlesex (Wielka Brytania). Wygłaszał referaty, prezentacje, a także uczestniczył w wielu konferencjach i seminariach w Polsce i za granicą.

W 1999 roku stworzył pierwszy w Polsce ośrodek szkoleniowo-egzaminacyjny The Chartered Institute of Marketing (CIM). Od tego czasu pracował z prawie 800 menedżerami, wpierając ich wysiłki w uzyskaniu prestiżowego dyplomu The Chartered Institute of Marketing. W 2004 roku założył firmę questus, która jest obecnie największym w Polsce akredytowanym Ctentrum Instytutu Londyńskiego i jedynym ośrodkiem w Polsce, który prowadzi programy przygotowujące do egzaminów w całym kraju (Warszawa, Kraków, Łódź, Trójmiasto).

W ciągu dwudziestoletniej działalności szkoleniowo-konsultacyjnej współpracował między innymi z takimi firmami, jak Unilever, Microsoft, Hewlett-Packard, Merck, Danone, Johnson & Johnson, Bayer, mBank, Aflofarm, Telekomunikacja Polska SA, Polpharma, Merck, Abbott, BRE Bank, Lotos. Pracował także w Zarządzie Grupy Kapitałowej Redan. Był członkiem rad nadzorczych GK Redan SA, CAM Media SA. Jest także współzałożycielem firmy Questuspoint sp. z o.o., która prowadzi działania badawczo-doradcze z wykorzystaniem informacji pochodzących z tzw. źródeł wtórnych. Członek Rady Fundacji „Happy Kids”, która buduje rodzinne domy dziecka i opiekuje się nimi.

Specjalizuje się w strategiach rynkowych przedsiębiorstw, analizach strategicznych i ocenie efektywności działań marketingowych organizacji. Autor ponad 200 publikacji książkowych i artykułów z zakresu działalności rynkowej, wydawanych w Polsce i za granicą. Pod jego redakcją ukazała się między innymi książka Wskaźniki marketingowe, która była pierwszą tego typu publikacją na świecie, wyprzedzając takie ośrodki, jak na przykład Wharton Business School (University of Pennsylvania). Ponadto jest autorem lub współautorem książek: Sukces rynkowy organizacjiDeterminanty sukcesu organizacji, Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Wskaźniki marketingoweReklama a zdolność konkurencyjna polskich przedsiębiorstw i innych.