Gary Armstrong (autor), Philip Kotler (autor)
Dorota Wąsik (tłumaczka), Lechosław Garbarski (autor wstępu)
Tytuł i podtytuł: | Marketing. Wprowadzenie | ||
Dane oryginału: | Marketing. An Introduction, 10th edition, Pearson Education, 2010 | ||
Cena okładkowa: | 129 zł | ||
Oprawa: | twarda | ||
Liczba stron: | 828 | ||
Format: | A4 | ||
Język: | polski | ||
Wydanie: | pierwsze | ||
Data wydania: | 8.06.2016 | ||
Dostępne formaty: | książka drukowana | ||
ISBN: | 978-83-63391-10-2 |
Opis
Trudno sobie wyobrazić bardziej kompetentnych autorów podręcznika wprowadzającego do marketingu niż duet Gary Armstrong i Philip Kotler. Profesor Armstrong to wielokrotnie nagradzany wykładowca uniwersytecki. Jest autorem licznych artykułów publikowanych w najważniejszych periodykach branżowych. Prowadził badania rynku i konsultacje dla wielu firm w zakresie zarządzania sprzedażą i strategii marketingowych. Profesor Kotler należy do grona największych autorytetów w dziedzinie marketingu. W plebiscycie „Financial Times” został uznany za jednego z najbardziej wpływowych autorów w dziedzinie biznesu, obok takich postaci jak Jack Welch, Bill Gates, Peter Drucker, Michael E. Porter.
W książce omówiono między innymi:
- sposoby podejścia firm do marketingu w niepewnych, zmiennych warunkach rynkowych,
- tworzenie różnorodnych strategii cenowych, dostosowanych do specyficznej sytuacji gospodarczej i określonych segmentów rynku,
- rolę usług w dzisiejszej, zorientowanej na ten sektor gospodarce,
- współczesne narzędzia budowania relacji z klientem: strony internetowe, blogi, eventy z udziałem klientów, internetowe kanały wideo, społeczności internetowe i portale społecznościowe (np. Facebook, YouTube, Twitter),
- koncepcje zintegrowanej komunikacji marketingowej, marketingu osobistego i marketingu online, czyli nowe metody budowania bliskich i interaktywnych relacji z klientem,
- koncepcję marketingu tworzonego przez konsumenta, w ramach której specjaliści do spraw marketingu zachęcają klientów do aktywności i udzielania informacji zwrotnej, kształtowania nowych produktów i współtworzenia przesłania marki,
- najnowsze technologie stosowane w marketingu, od Web 3.0 po neuromarketing,
- koncepcję marketingu zrównoważonego, polegającego na prowadzeniu działań odpowiedzialnych społecznie.
Nowatorski układ treści podręcznika, jego ciekawa forma i wiele odniesień do praktyk znanych firm są pomocne w przyswajaniu wiedzy teoretycznej i pozwalają na poznanie wielu sposobów jej wykorzystania.
Marketing jest pozycją szczególną na polskim rynku wydawniczym. To rozbudowany podręcznik o interesującej strukturze i żywej narracji, doskonale przygotowany, proponujący nowoczesne rozwiązania dydaktyczne.
prof. dr hab. Lechosław Garbarski
O autorach
Gary Armstrong jest emerytowanym profesorem w Kenan-Flagler Business School przy University of North Carolina w Chapel Hill. Studia licencjackie i magisterskie w dziedzinie biznesu ukończył na Wayne State University w Detroit, a tytuł doktora marketingu uzyskał w Northwestern University. Jest autorem licznych artykułów, publikowanych w najważniejszych periodykach z dziedziny biznesu. Prowadził badania rynku i konsultacje dla wielu firm w zakresie zarządzania sprzedażą i strategii marketingowych.
Pierwszą i największą miłością profesora Armstronga było jednak zawsze i jest nauczanie. Specjalna profesura Katedry im. Blackwella, którą piastował, to jedyne takie stanowisko stworzone na poziomie studiów pierwszego stopnia na University of North Carolina w Chapel Hill. Profesor Armstrong jest bardzo zasłużony jako wykładowca i przedstawiciel władz studiów na poziomie undergraduate w Kenan-Flagler. Pełnił kolejno obowiązki między innymi dziekana wydziału marketingu, kierownika studiów biznesowych na poziomie undergraduate oraz kierownika studiów biznesowych na poziomie postgraduate. Przez wszystkie te lata ściśle współpracował z klubami i stowarzyszeniami studentów biznesu. Otrzymał także liczne nagrody i wyróżnienia przyznawane najlepszym wykładowcom. Jako jedyny wykładowca był trzykrotnie laureatem prestiżowej Award of Excellence in Undergraduate Teaching. Otrzymał UNC Board of Governors Award for Excellence in Teaching – najwyższe wyróżnienie przyznawane nauczycielom akademickim wszystkich szesnastu kampusów University of North Carolina.
Philip Kotler jest profesorem marketingu międzynarodowego w Kellogg School of Management przy Northwestern University. Studia magisterskie w zakresie ekonomii ukończył na Uniwersytecie w Chicago, doktorat w tej samej dziedzinie uzyskał zaś w MIT. Jest autorem książki Marketing Management wydanej przez Pearson Prentice Hall, która doczekała się kilkunastu wydań i stała się najpopularniejszym podręcznikiem do marketingu w szkołach biznesu na całym świecie. Ma ponadto w swym dorobku kilkadziesiąt innych popularnych książek oraz sto kilkadziesiąt artykułów opublikowanych w czasopismach fachowych. Jest jedynym autorem, który trzykrotnie zdobył prestiżową nagrodę Alpha Kappa Psi za artykuł roku w periodyku „Journal of Marketing”.
Profesor Kotler był pierwszym laureatem dwóch prestiżowych nagród: Distinguished Marketing Educator of the Year Award przyznawanej przez American Marketing Association oraz Philip Kotler Award for Excellence in Health Care Marketing, przyznawanej przez Academy for Health Care Services Marketing. Wśród licznych wyróżnień, jakie otrzymał, wymienić należy Sales and Marketing Executives International Marketing Educator of the Year Award, The European Association of Marketing Consultants and Trainers Marketing Excellence Award, Charles Coolidge Parlin Marketing Research Award oraz Paul D. Converse Award przyznawaną przez American Marketing Association za „wybitne osiągnięcia w dziedzinie nauki marketingu”. W niedawnym plebiscycie „Financial Times”, przeprowadzonym wśród tysiąca menedżerów wyższego szczebla zarządzania na całym świecie, profesor Kotler znalazł się na czwartym miejscu listy „najbardziej wpływowych autorów w dziedzinie biznesu” w XXI wieku.
Philip Kotler pełnił funkcję przewodniczącego College of Marketing w Institute of Management Sciences, dyrektora American Marketing Association oraz członka rady Marketing Science Institute. Świadczył usługi doradcze dla wielu ważnych amerykańskich i międzynarodowych firm w zakresie planowania, strategii i organizacji marketingowej, a także marketingu międzynarodowego. Wiele podróżował, wygłaszając wykłady w Europie, Azji i Ameryce Południowej, a także doradzał firmom i rządom wielu krajów w dziedzinie globalnych praktyk i perspektyw marketingowych.