Robert M. Grant (autor)
Jakub Kułaczkowski (tłumacz)
Tytuł: | Współczesna analiza strategii | ||
Dane oryginału: | Contemporary Strategy Analysis, John Wiley & Sons, 2010 |
||
Cena okładkowa: | 89 zł | ||
Oprawa: | twarda | ||
Liczba stron: | 656 | ||
Format: | B5 | ||
Język: | polski | ||
Wydanie: | pierwsze | ||
Data wydania: | 8.06.2016 | ||
Dostępne formaty: | książka drukowana | ||
ISBN: | 978-83-63391-07-2 |
Opis
Autor – światowy autorytet w dziedzinie zarządzania strategicznego – kompleksowo i bardzo przejrzyście opisuje:
- najważniejsze narzędzia analizy strategicznej,
- główne źródła przewagi konkurencyjnej, w tym zasoby i umiejętności przedsiębiorstwa,
- współczesne koncepcje strategii biznesu w kontekście wybranych cech sektorów,
- główne wymiary strategii korporacyjnej (rozwoju przedsiębiorstwa),
- społeczną odpowiedzialność biznesu wobec presji maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy.
Autor książki kładzie nacisk na praktyczną realizację strategii, godząc efekt skali z elastycznością, innowacyjność z efektywnością i globalizację z potrzebami lokalnymi. Osiągnięcie sukcesu wymaga bowiem dogłębnego zbadania konkurencji, potrzeb klientów oraz mocnych i słabych stron firmy. W świetle ostatniego kryzysu finansowego szczególnie ważna jest umiejętność doboru i realizacji strategii konkurowania i rozwoju w dynamicznym, nieprzewidywalnym otoczeniu biznesu.
Robert M. Grant stworzył wybitne dzieło o zarządzaniu strategicznym, które stanowi przykład połączenia dyscypliny intelektualnej, integracji treści, praktycznego znaczenia i odniesienia do konkretnych sytuacji.
prof. Mingfang Li
California State University, Northridge
Lektura obowiązkowa dla menedżerów i studentów kierunków ekonomicznych.
prof. dr hab. Tomasz Gołębiowski
Instytut Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej
O autorze
Robert M. Grant jest profesorem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Bocconi w Mediolanie i profesorem wizytującym Uniwersytetu Georgetown w Waszyngtonie i City University w Londynie.