Strategiczne zarządzanie marką

Kevin Lane Keller (autor)
Hanna Bruzi (tłumaczka), Marika Adamczyk-Żylińska (tłumaczka), Magdalena Miśkiewicz (tłumaczka), Jacek Kall (autor wstępu)

Tytuł i podtytuł:     Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki – budowanie, mierzenie i zarządzanie
Dane oryginału:     Strategic Brand Management. Building, Measuring and Managing Equity, 3rd edition, Pearson Education, 2008
Cena okładkowa:     119 zł
Oprawa:     twarda
Liczba stron:     720
Format:     A4
Język:     polski
Wydanie:     pierwsze
Data wydania:     10.06.2016
Dostępne formaty:     książka drukowana
ISBN:     978-83-63391-13-3

Opis

Co sprawia, że niektóre marki od wielu lat niezmiennie rosną w siłę, a inne – nawet jeśli odniosły spektakularny sukces – upadają? Dlaczego jedne są w stanie przetrwać największe zawirowania gospodarcze i społeczne, a drugie nie potrafią sprostać oczekiwaniom klientów oraz wymogom rynku? Na te pytania, i jeszcze wiele innych, znajdziesz odpowiedź w tej książce.

Jest to uznany w wielu krajach podręcznik akademicki poświęcony zarządzaniu marką, będący jedną z najbardziej obszernych pozycji na ten temat wydanych na świecie. Polska edycja została wzbogacona o aktualne dane liczbowe oraz o przykłady zaczerpnięte z realiów naszego krajowego rynku, dzięki czemu stanowi cenne i wiarygodne źródło wiedzy.


Nie było dotąd na polskim rynku pozycji omawiającej tak szerokie spektrum problemów związanych z zarządzaniem marką, a także całym portfelem marek. Autorowi udało się w wyczerpujący sposób omówić niemal każdy, nawet pozornie detaliczny problem, jaki wiąże się z markami. Zatem dla Czytelnika poszukującego kompendium wiedzy z zakresu zarządzania marką książka Kellera to absolutny strzał w dziesiątkę.

dr hab. Jacek Kall
prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

Adresaci

Książka adresowana jest do studentów zarządzania, marketingu oraz słuchaczy wykładów poświęconych marce. Publikacja skierowana jest także do menedżerów i szefów marketingu oraz do pracowników agencji reklamowych i public relations.

O autorze

Kevin Lane Keller jest profesorem marketingu w katedrze E.B. Osborna na wydziale Tuck School of Business w Dartmouth College. Posiada również stopnie naukowe następujących uniwersytetów: Cornella, Carnegie-Mellon i Duke’a. W Dartmouth na kursach MBA prowadzi zajęcia z zarządzania marketingiem i strategicznego zarządzania marką oraz wykłady dla pracowników najwyższej kadry kierowniczej.

Wcześniej profesor Keller pracował na wydziale Graduate School of Business na Uniwersytecie Stanforda, gdzie pełnił również funkcję przewodniczącego grupy marketingowej. Ponadto działał na wydziałach marketingu Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley i Uniwersytetu Północnej Karoliny w Chapel Hill, był także profesorem wizytującym na Uniwesytecie Duke’a i w Australian Graduate School of Management. Ma dwuletnie doświadczenie w branży jako konsultant do spraw marketingu w Bank of America.

Ogólny obszar wiedzy profesora Kellera to planowanie i strategia marketingowa. Szczególnie interesuje się on tym, jak zrozumienie teorii i pojęć związanych z zachowaniami klientów może poprawić strategie marketingowe. Wyniki badań profesora Kellera były publikowane w trzech największych czasopismach branżowych: „Journal of Marketing”, „Journal of Marketing Research” i „Journal of Consumer Research”. Pracował również w panelu recenzentów tych trzech czasopism. Opublikował ponad 60 prac, a jego badania są często przytaczane i były wielokrotnie nagradzane.

Profesor Keller jest uznanym międzynarodowym autorytetem w dziedzinie badań nad markami, kreowaniem marki i strategicznym zarządzaniem marką. Aktywnie udziela się w branży, pracował nad wieloma różnymi projektami marketingowymi. Był konsultantem i doradcą marketingowców największych światowych marek, takich jak Accenture, American Express, Disney, Ford, Intel, Levi Strauss & Co., Procter & Gamble i SAB Miller. Dodatkowego wsparcia konsultingowego w zakresie marek dostarczał też innym czołowym firmom, takim jak Allstate, Beiersdorf (Nivea), BlueCross BlueShield, Campbell’s, Eli Lilly, ExxonMobil, General Mills, Goodyear, Kodak, Mayo Clinic, Nordstrom, Shell Oil, Starbucks, Unilever oraz Young & Rubicam. Pełnił także funkcję członka rady akademickiej w Marketing Science Institute. Jako cieszący się popularnością mówca prowadził seminaria marketingowe dla najwyższej kadry kierowniczej na różnych forach.

Profesor Keller prowadzi obecnie wiele badań koncentrujących się na strategiach budowania i mierzenia kapitału marki oraz zarządzania nim. Oprócz autorstwa Strategic Brand Management jest również (od 12 wydania) współautorem, wraz z Philipem Kotlerem, najlepiej sprzedającego się w historii podręcznika wprowadzającego do marketingu Marketing Management.

Profesor Keller jest zagorzałym fanem sportu oraz miłośnikiem muzyki i filmów. Był producentem wykonawczym jednego z największych australijskich skarbów rock and rolla – zespołu The Church, a także legend amerykańskiego power-popu – Dwighta Twilleya i Tommy’ego Keene’a. Zasiada również w zarządzie Fundacji na rzecz Autyzmu Douga Flutiego Jr.

Mieszka w Etna w stanie New Hampshire wraz z żoną Punam (która również jest profesorem marketingu na wydziale Tucka) i dwiema córkami Carolyn i Allison.