Richard Mead (autor), Tim G. Andrews (autor)
Paweł Drogosz (tłumacz)
| Tytuł: | Zarządzanie międzynarodowe | ||
| Dane oryginału: | International Management. Culture and Beyond, 4th edition, John Wiley & Sons, 2009 | ||
| Cena okładkowa: | 99 zł | ||
| Oprawa: | miękka | ||
| Liczba stron: | 596 | ||
| Format: | B5 | ||
| Język: | polski | ||
| Wydanie: | pierwsze | ||
| Data wydania: | 8.06.2016 | ||
| Dostępne formaty: | książka drukowana | ||
| ISBN: | 978-83-63391-14-0 |
Opis
Publikacja stanowi wprowadzenie do niezwykle rozbudowanej dziedziny, jaką jest zarządzanie międzynarodowe.
Omawia najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem międzykulturowej działalności, m.in. wpływ aspektów kulturowych na zachowania ludzi w miejscu pracy oraz na wewnętrzne systemy w firmie, globalne i strategiczne elementy międzynarodowego biznesu, a także podkreśla rolę, jaką odgrywają czynniki pozakulturowe w procesach podejmowania decyzji i ich wdrażania. Aspekty teoretyczne zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków z Europy, Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, jak również licznymi ćwiczeniami ułatwiającymi utrwalenie wiedzy.
Książka zawiera również aneks poświęcony planowaniu projektu lub rozprawy naukowej z dziedziny zarządzania międzynarodowego, co może się okazać pomocne szczególnie studentom studiów podyplomowych i MBA.
Poza głównymi tematami omówionymi w większości podręczników poświęconych międzynarodowemu zarządzaniu, publikacja obejmuje także zagadnienia, które nie są zazwyczaj poruszane w tym kontekście. Należą do nich:
- wpływ aspektów kulturowych na firmy rodzinne,
- nieformalny patronat, guanxi i wasda,
- globalizacja kontra lokalizacja,
- e-komunikacja,
- konwergencja i dywergencja w zagranicznych filiach,
- znaczenie zachodniego stylu zarządzania zasobami ludzkimi dla innych kultur,
- nadzór nad marką korporacyjną – kluczowy element stosunków między współczesnymi centralami firm i ich filiami.
O autorach
Richard Mead od ponad 35 lat prowadzi międzynarodowe programy zarządzania m.in. na Uniwersytecie w Londynie, w Kellog Graduate School of Management w Northwestern oraz w Sassin Graduate Institute of Business Administration w Tajlandii.
Tim G. Andrews jest starszym wykładowcą zarządzania na University of Strathclyde w Wielkiej Brytanii.
