Zmysł wspólny

Cezary Kaźmierczak (autor)

Tytuł i podtytuł:     Zmysł wspólny. Teksty – Felietony – Listy
Cena okładkowa:     49 zł
Oprawa:     miękka
Liczba stron:     338
Format:     A5
Język:     polski
Wydanie:     pierwsze
Data wydania:     20.03.2018
Dostępne formaty:     książka drukowana
ISBN:     978-83-63391-22-5

Opis

Zbiór zgromadzonych tu tekstów jest efektem zdziwienia. Nie przestaje mnie bowiem zadziwiać, dlaczego w życiu prywatnym ludzie przeważnie posługują się zdrowym rozsądkiem, a w życiu społeczno-politycznym na ogół nie. Zupełnie jakby były to dwa światy – dwa odmienne porządki logiczne – a tak naprawdę, poza skalą, niczym się one nie różnią. Można też zaobserwować, że zdrowy rozsądek jest obecnie w defensywie. Ludzie chcą szczęścia i prostoty, a on tego nie oferuje.

Mimo wszystko jednak staram się w niego wierzyć. Staram się wierzyć, że ten zmysł wspólny stanie się dominującym wyznacznikiem życia publicznego – że będzie kompasem, według którego będziemy dokonywać wyborów i wskazywać rozwiązania. Temu właśnie poświęcona jest większość moich tekstów.

Miłej lektury!

Cezary Kaźmierczak

O autorze

Cezary Kaźmierczak − prezes i założyciel (wraz z Robertem Gwiazdowskim w 2010 roku) Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. W latach 80. XX wieku należał do grona podziemnych wydawców i konspiratorów, za co został odznaczony przez Prezydenta Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski. Jest autorem licznych artykułów dotyczących Polski, publikowanych w prasie podziemnej oraz na Zachodzie. Został laureatem Nagrody Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich im. „Po Prostu” za redagowanie pisma „Metrum”. W latach 1989−1996 przebywał w Stanach Zjednoczonych, gdzie był m.in. redaktorem naczelnym polonijnego „Dziennika Chicagowskiego” oraz „Kuriera”, a następnie pracował w agencji marketingowej. Po powrocie do Polski w 1995 roku objął stanowisko dyrektora sprzedaży Radia RMF FM, następnie założył firmę szkoleniową Midwest ITSE (1997), a w 2000 roku agencję MMT Management. Przez kilka lat osobiście przeprowadził setki szkoleń z zakresu sprzedaży, zarządzania sprzedażą oraz komunikacji. W latach 2005−2014 był członkiem Zarządu Centrum im. Adama Smitha, a od 2013 roku − członkiem Zarządu Warsaw Enterprise Institute.