Piotr Prokopowicz (autor), Grzegorz Żmuda (autor), Marianna Król (autorka), Katarzyna Orlicka (autorka), Marek Janigacz (autor)
Tytuł i podtytuł: | Strategize. Symulacyjna gra decyzyjna | ||
Cena okładkowa: | 499 zł | ||
Forma: | pudełko z instrukcją i materiałami do gry |
||
Wymiary (pudełka): | 300 × 300 × 60 mm | ||
Język: | polski | ||
Wydanie: | pierwsze | ||
Data wydania: | 2014 | ||
Dostępne formaty: | materiały drukowane |
Opis
„StrategIZE” jest grą decyzyjną dotyczącą planowania strategicznego. Gracze, wcielając się w rolę zewnętrznych konsultantów, przeprowadzają proces planowania i wdrażania strategii w średniej wielkości firmie produkcyjnej. Proces decyzyjny odbywa się w ramach zespołów, na które prowadzący dzieli grupę uczestników przed rozpoczęciem rozgrywki. Zaimplementowane w grze pojęcia i modele, odnoszące się do formułowania i wdrażania strategii w organizacji, w przystępny sposób przybliżają realia tego procesu.
Zawartość:
- przewodnik trenera,
- 4 plansze do gry,
- 4 talie kart działań,
- 4 talie kart feedbacku,
- 170 pionków,
- 30 żetonów,
- notes z kartami trenera,
- notes z fabułą gry.
Naturalnymi odbiorcami gry są wszystkie osoby zainteresowane tematyką planowania strategicznego. To zarówno praktycy, jak i teoretycy: trenerzy, menedżerowie i wykładowcy. Gra umożliwia naukę procesu planowania i wdrażania strategii, ale także strukturyzuje i poszerza dotychczas posiadaną wiedzę.
Gra została osadzona w realiach, które z powodzeniem można dostosować do różnego typu środowisk. Stąd też możliwe staje się jej przeprowadzenie wśród pracowników różnej wielkości przedsiębiorstw, począwszy od małych firm, a skończywszy na korporacjach. Gra świetnie sprawdza się również jako aktywizująca metoda nauki stosowana wśród studentów.
O autorach
Marianna Król – psycholog, doktorantka w Zakładzie Psychologii Społecznej Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, członkini Interdyscyplinarnego Centrum Badań i Rozwoju Organizacji przy Zakładzie Psychologii Społecznej w Instytucie Psychologii UJ, współwłaścicielka i partner w firmie doradczej 313 Consulting, zajmującej się tworzeniem i wdrażaniem innowacyjnych projektów rekrutacyjnych i rozwojowych z wykorzystaniem autorskich gier symulacyjnych. Współpracownik i wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadzi kursy akademickie z zakresu psychologii coachingu i biznesowych gier symulacyjnych. Jako trener i coach specjalizuje się w prowadzeniu programów rozwojowych dla firm i organizacji, w ramach których prowadzi szkolenia z zakresu umiejętności miękkich niezbędnych do skutecznego działania w złożonym środowisku biznesowym oraz indywidualne sesje coachingowe skoncentrowane na zwiększaniu efektywności i motywacji pracowników. Autorka artykułów z zakresu zastosowania biznesowych gier symulacyjnych jako narzędzia oceny i rozwoju.
Piotr Prokopowicz – specjalista w zakresie rekrutacji i selekcji, przywództwa, badań i rozwoju organizacji oraz wykorzystania analizy danych w procesach personalnych. Doktor nauk humanistycznych, psycholog i socjolog organizacji, trener i doradca. Członek Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych UJ, przez ponad pięć lat współwłaściciel, trener i partner w firmie doradczej 313 Consulting, zajmującej się tworzeniem innowacyjnych narzędzi diagnozy i rozwoju kompetencji z wykorzystaniem gier symulacyjnych. Realizował projekty doradcze i szkoleniowe dla ponad setki firm, organizacji pozarządowych i publicznych, m.in. dla: SEAT Polska, BP, Luxoft, Ericpol, Sabre, Igus, Arvato, Tieto, Ministerstwa Finansów, Cologne Business School, Małopolskiej Sieci Organizacji Pozarządowych, MARR, Stowarzyszenia Dzieło Kolpinga, Greenpeace Poland oraz Polskiej Zielonej Sieci. W latach 2012–2016 współtworzył i prowadził innowacyjne na skalę europejską badania „Bilans kompetencji”, analizujące popyt i podaż kluczowych kompetencji w strategicznych branżach Krakowa. Pracując jako konsultant dla Great Place to Work Institute Europe w Kopenhadze, brał udział w przygotowaniu listy 100 najlepszych pracodawców w Europie oraz Ameryce Południowej. Adiunkt w Instytucie Socjologii UJ, autor i redaktor dziesiątek opracowań, książek i artykułów na temat socjologii i psychologii zarządzania. Współautor książek Pełna partycypacja w zarządzaniu oraz Kompetencyjne testy sytuacyjne, pierwszego i jedynego w Polsce praktycznego opracowania na temat zastosowania testów decyzyjnych w ocenie i rozwoju kompetencji. Członek European Association of Work and Organizational Psychology. Prywatnie pasjonat zarządzania (także własnym życiem) opartego na dowodach.
Grzegorz Żmuda – psycholog i socjolog organizacji, dyrektor zarządzający w Interdyscyplinarnym Centrum Badań i Rozwoju Organizacji przy Zakładzie Psychologii Społecznej w Instytucie Psychologii UJ, współwłaściciel, analityk i partner w firmie doradczej 313 Consulting, zajmującej się tworzeniem i wdrażaniem innowacyjnych projektów rekrutacyjnych i rozwojowych z wykorzystaniem autorskich gier symulacyjnych. Współpracownik i wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego. Współtwórca, a w latach 2009–2013 koordynator ścieżki specjalizacyjnej „psychologia organizacji” w IPs UJ. Prowadzi kursy akademickie z zakresu m.in. psychologii personelu, biznesowych gier symulacyjnych oraz diagnozy organizacji. Specjalista w zakresie badań organizacji, modelowania gier biznesowych i strategicznych oraz analizy danych. Członek zespołu ds. monitoringu wdrażania strategii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor i redaktor wielu opracowań, książek i artykułów dotyczących psychologii biznesu i zarządzania.