Robert Kozielski (autor), Andrzej Olsztyński (autor), Tomasz Sroczyński (autor), Michał Frąk (redaktor)
Tytuł i podtytuł: | Internet ludzi. Organizacja jutra | ||
Cena okładkowa: | 49 zł | ||
Oprawa: | twarda | ||
Liczba stron: | 168 | ||
Format: | B5 | ||
Język: | polski | ||
Wydanie: | pierwsze | ||
Data wydania: | 22.05.2018 | ||
Dostępne formaty: | książka drukowana | ||
ISBN: | 978-83-63391-53-9 |
Opis
Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach. Obecne czasy są zwykle określane jako „okres zmiany i pośpiechu”. Zmienia się świat, w którym funkcjonujemy. Sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość, blockchain, machine learning, druk 3D, big data i inne wymuszają potrzebę zmiany, dostosowania się, a tym samym poszukiwania nowych koncepcji i metod konkurowania. Idee organizacji wirtualnych, turkusowych czy tzw. zwinnych z jednej strony, a lean startup, design thinking, ekonomia współdzielenia z drugiej są przykładami eksplozji, z jaką mamy do czynienia na całym świecie, w szczególności w świecie biznesu. Książka poprzez pokazanie kilku narzędzi, które są oparte na nowych technologiach, i ich zastosowaniu w biznesie podejmuje temat wyzwań, korzyści i ograniczeń związanych z adaptacją nowych technologii. Strach może być bowiem zastąpiony przez radość poznawania, lęk przez ciekawość. To zaś może zmieniać nie tylko ludzi, ale i całą organizację. Zapraszamy do wspólnej podróży do świata organizacji jutra.
Autorzy
„Internet ludzi” to książka bardzo nietypowa. Łączy elementy fikcji literackiej, przedstawionej w postaci przyszłościowych narracji, opartych na uprawdopodobnionych jej scenariuszach, z naukową analizą społeczno-ekonomiczną. Książkę zdecydowanie polecam osobom, które myślą o przyszłości sięgającej odrobinę dalej, niż koniec nosa – czyli de facto wszystkim myślącym.
Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak
Akademia Leona Koźmińskiego, Harvard Business School
Kiedy wziąłem tę książkę do ręki, pomyślałem: kolejna nudna lektura o prawach rządzących światem biznesu. Tymczasem już pierwsze akapity przeniosły mnie w świat fantazji i przyszłości. To zgrabne połączenie literatury popularno-naukowej oraz podręcznika biznesowego z odrobiną akcji, futurologii i humoru.
Michał Urbaniak
muzyk jazzowy, kompozytor i aranżer
Gratuluję autorom społeczno-biznesowej refleksji, skłaniającej do namysłu wielowymiarowego. Warto przeczytać, aby poznać syntetyczną wizję przyszłości.
Dr Henryk Siodmok
Prezes Grupy Atlas
O autorach
Dr hab. Robert Kozielski pracuje jako wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, jest dyrektorem Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz członkiem Rady Doradczej (Advisory Board) Minot State University w USA. Jest stypendystą Fundacji Fulbrighta (Willamete University w USA) oraz członkiem Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Uzyskał tytuł Chartered Marketer.
Prowadził wykłady i warsztaty szkoleniowe na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Głównej Handlowej, na studiach Executive MBA organizowanych wspólnie przez Uniwersytet Łódzki i University of Maryland w USA oraz Executive MBA organizowanych przez Uniwersytet Warszawski wraz z University of Illinois. Odbywał staże naukowe, prowadził wykłady i programy badawcze m.in. na uniwersytetach w: Maryland (USA), Lund (Szwecja), Edynburgu (Szkocja) oraz Middlesex (Wielka Brytania), a także na University of Kelaniya (Sri Lanka).
W 1999 roku stworzył pierwszy w Polsce ośrodek szkoleniowo-egzaminacyjny The Chartered Institute of Marketing (CIM). W ciągu 20-letniej pracy szkoleniowo-konsultacyjnej pracował m.in. z takimi frmami jak Unilever, Microsof, Hewlet-Packard, Merck, Danone, Johnson&Johnson, Bayer, mBank, Aflofarm, Tubądzin, Polpharma, Abbot, LOTOS i inne. Pracował także w zarządzie Grupy Kapitałowej Redan. Był członkiem rad nadzorczych GK Redan S.A., CAM Media S.A. Członek rady fundacji Happy Kids, która buduje rodzinne domy dziecka i opiekuje się nimi.
Specjalizuje się w strategiach rynkowych przedsiębiorstw, analizach strategicznych i ocenie efektywności działań marketingowych organizacji. Autor ponad 200 publikacji książkowych i artykułów z zakresu działalności rynkowej, wydawanych w Polsce i za granicą. Pod jego redakcją ukazała się między innymi książka Wskaźniki marketingowe, która była pierwszą tego typu publikacją na świecie, wyprzedzając takie ośrodki, jak na przykład Wharton Business School (University of Pennsylvania). Ponadto jest autorem lub współautorem książek: Sukces rynkowy organizacji, Determinanty sukcesu organizacji, Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy, Reklama a zdolność konkurencyjna polskich przedsiębiorstw i innych.
Andrzej Olsztyński jest dyrektorem Działu Oprogramowania IBM Collaboration Solutions na Polskę i kraje bałtyckie. Od kilkunastu lat wdraża projekty z zakresu pracy grupowej w największych frmach prywatnych oraz instytucjach sektora publicznego w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Autor książki IBM Lotus Notes Domino. Podręcznik użytkownika oraz projektanta aplikacji, a także wielu publikacji i artykułów tematycznie związanych z systemami wspierającymi pracę grupową oraz narzędziami do cyfrowej komunikacji. Absolwent Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej. Ukończył także studia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na specjalnościach Zarządzanie Strategiczne oraz Zarządzanie Wartością Firmy. Prywatnie trener szachowy oraz pasjonat pszczelarstwa.
Tomasz Sroczyński pracuje jako dyrektor ds. jakości, koordynator Grupy Atlas. Odpowiada za rozwój zintegrowanego systemu zarządzania, laboratoria kontroli jakości oraz za procesy konsolidujące grupę kapitałową. Brał udział w projektach realizowanych w różnych krajach. Specjalizuje się w modelowaniu procesów oraz zarządzaniu ryzykiem w działalności gospodarczej. Współpracuje jako audytor z licencjonowaną jednostką certyfkującą systemy zarządzania. Absolwent programu Executive MBA prowadzonego przez Aalto University (Finlandia) i Wyższą Szkołę Bankową w Poznaniu.
Michał Frąk jest dziennikarzem ekonomicznym „Gazety Wyborczej” – największego opiniotwórczego dziennika w Polsce. Z tytułem związany od 1998 roku. W tym czasie przeprowadził setki wywiadów ze znanymi osobami ze świata biznesu i polityki. Jego rozmówcami byli np. Tony Blair – premier Zjednoczonego Królestwa w latach 1997–2007, Condoleezza Rice – 66. sekretarz stanu w administracji prezydenta USA George’a W. Busha, czy Jeffrey Sachs – doradca wielu rządów krajów Europy Wschodniej podczas transformacji od komunizmu do ekonomii rynkowej. Teksty Michała Frąka ukazywały się nie tylko w kraju, lecz także za granicą. Jego artykuły o tematyce biznesowej drukowały tak prestiżowe europejskie dzienniki, jak francuski „Le Monde”, hiszpański „El País” czy włoska „La Stampa”. Dziennikarz był wyróżniany wieloma nagrodami, na przykład tytułem Honor Academicus przyznawanym wspólnie przez wszystkie uczelnie publiczne w Łodzi, skąd pochodzi.