Jacek Pogorzelski (autor)

Tytuł i podtytuł:     Marka na cztery sposoby. Branding percepcyjny, emocjonalny, społeczny i kulturowy
Cena okładkowa:     59 zł
Oprawa:     miękka
Liczba stron:     248
Format:     B5
Język:     polski
Wydanie:     pierwsze
Data wydania:     21.10.2019
Dostępne formaty:     książka drukowana
ISBN:     978-83-66402-35-5

Opis

Marki są nie tylko przydatnym narzędziem zarządczym, lecz także subtelnym procesem dialogu między ich właścicielem a odbiorcą. Zachęcając do zakupu, tworzą też ideologie, wspierają określony styl życia i zmieniają kulturę ich użytkowników. Autor książki prezentuje zupełnie nowe, rewolucyjne ujęcie marki, zgodnie z którym nie ma jednego, uniwersalnego sposobu na wykreowanie marki. Przedstawia cztery takie sposoby dające w efekcie cztery zupełnie różne w swojej charakterystyce typy marek:

  • opartą na percepcji odbiorcy,
  • opartą na reakcji emocjonalnej,
  • opartą na więzi społecznej,
  • opartą na idei kulturowej.

Książka zawiera najnowsze wyniki badań naukowych i wiele praktycznych przykładów kreowania marki. Jest przeznaczona dla dyrektorów marketingu, menedżerów, specjalistów ds. komunikacji marketingowej, pracowników agencji reklamowych i PR, właścicieli firm kreujących marki własne, przedsiębiorców eksportujących własne marki na rynki zagraniczne, a także pracowników naukowych zajmujących się tematyką zarządzania marką i studentów kierunków ekonomicznych.


Marka na cztery sposoby to książka, którą nie tylko trzeba przeczytać, ale której trzeba codziennie używać. I choć nie jest to kolejna pozycja z kategorii „jak w 7 prostych krokach zbudować markę na miarę Apple” i nie zawiera „przepisu” na stworzenie idealnej marki, to znajdziesz w niej mądrość, która pomoże Ci zrozumieć, co i dlaczego naprawdę powinieneś robić. Oszałamiająca wiedza Jacka Pogorzelskiego pozwala zrozumieć, jakiego podejścia użyć i jak stworzyć skuteczny, dostosowany do Twoich potrzeb i realiów plan działania.

Marka na cztery sposoby to lektura obowiązkowa dla prezesów zachodzących w głowę, o co znów chodzi ich szalonym podwładnym i odrealnionym agencjom. To literatura niezbędna dla znerwicowanych dyrektorów marketingu, brand i product managerów oraz szefów sprzedaży, którzy muszą wiedzieć, jak sprzedać „to wszystko” jeszcze w tym kwartale i w dobrej cenie. To pozycja niezbędna dla każdego – choćby w minimalnym stopniu ambitnego – pracownika agencji reklamowej, który chce wydostać się z getta własnych – jedynie słusznych – narzędzi i „pięknych obrazków”.

Jeśli pracujesz zbyt ciężko i w codziennej gonitwie nie starcza Ci czasu, aby przeczytać Markę na cztery sposoby, to tym bardziej musisz to zrobić. „Gdybym miał osiem godzin na ścięcie drzewa, spędziłbym sześć na ostrzeniu siekiery” – powiedział kiedyś Abraham Lincoln. A kiedy Ty ostrzyłeś ostatnio swoją siekierę?

Lech C. Król
szef agencji Adwertajzing

O autorze

Jacek Pogorzelski – właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego Prime Code. Konsultant w zakresie strategii marketingowej, zarządzania marką oraz doświadczeniem klienta. Doświadczony brand manager i marketing manager. Wieloletni pracownik agencji reklamowej i międzynarodowych korporacji.

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca programów WEMBA Szkoły Głównej Handlowej oraz MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty, a także certyfikowanych programów marketingowych The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Ekspert ministerstw i samorządów. Trener szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu. Autor książek: Praktyczny marketing miast i regionów, Marka na cztery sposoby, Mity marketingoweKod skuteczności, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek i innych zagadnień marketingu strategicznego. Współautor książki Wskaźniki marketingowe.

Autor bloga o marketingu dostępnego pod adresem: http://jacekpogorzelski.pl.